2014. január 11., szombat

ROZMARINGOS CSIRKEMELL, CSŐBEN SÜLT BURGONYA A LA JAMIE OLIVER

Nem is ertem, hogy miert nem keszitek tobb Jamie Oliver kajat..... pedig nagyon izgalmasakat foz szinte mindig, szeretem nezni a musorait, pikk-pakk elkeszit mindent, es annyira laza, jopofa.... nekem tetszik.
Ez a receptje a 15 perces kajak musoraban volt..... nekem azert ettol tobb ido kellett, mondjuk azert is, mert nincs robotgepem, ami a majd 1 kilo krumplit seperc alatt felszeleteli.....
Viszont igy is konnyu elkesziteni, es nagyon finom!
A musor alatt szorgosan jegyzeteltem, hogy ne maradjon ki semmi..... de aztan a neten megtataltam egy GASZTRO blog oldalon a receptet, pontosan, precizen leirva, ezuttal is koszonom! Csak nehany dologgal egeszitettem ki, es akkor kovetkezzen:




Rozmaringos csirke:

Hozzávalók:
- 4 szelet csirkemellfilé
- riss rozmaring
- 2 vékony szelet bacon

1. A csirkéket sózzuk,kicsit borsozzuk,rászórjuk a rozmaring leveleket

2. Kevés olívaolajon megsütjük a csirkéket.
3. Amikor már majdnem kész hozzáadjuk a csíkokra vágott bacont,és azzal együtt aranyra sütjük   a húsokat.




Párolt zöldségek:

Hozzávalók:
- 20 dkgbébi spenót
- 20 dkg mirelit zöldborsó
- 20 dkg póréhagyma

1. Kevés olívaolajon kicsit megpirítjuk  karikára vágott póréhagymát

2. Hozzáadjuk a megmosott bébispenót leveleket,megvárjuk míg kicsit összeesik.
3. Hozzáadjuk a zöldborsót is,enyhén sózzuk,és addig pároljuk,amíg a borsó megpuhul, 

    ha kell, fel pohar vizet adhatunk hozza. 

 

 


Burgonya gratin:

Hozzávalók:
- 800 g krumpli
- 2-3 vöröshagyma
- olívaolaj
- fél csomag friss zsálya
- 1-2 dl főzőtejszín
- 3 dkg parmezán sajt (más is jó )

1. A krumplit megmossuk,meghámozzuk,és vékony karikákra vágjuk.Feltesszük sós vízben 4 percig főzzük.

2. A hagymákat megtisztítjuk,vékony karikákra vágjuk.
3. A hagymát olajon addig pirítjuk,amíg enyhén barna lesz,kiolajozott tepsibe tesszük,rárakjuk a megfőtt krumplikarikákat,és óvatosan összekeverjük,hogy a krumpli ne törjön össze.
4. Fűszerezzük a zsályával (vagy más fűszerrel,ami kéznél van :) )
5. Ráöntjük a tejszín,ráreszeljük a sajtot,és sütőben készre sütjük,amíg a sajt jól megpirul.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése