2012. május 9., szerda

STYRIAI KAPPAN

/POLLO RIPIENO A LA "STYRIA"/

Ez a recept egy regebbi Magyar Konyha szamaban jelent meg, onnan fenymasoltam ki.
Gyakorlatilag egy metelttel toltott szarnyas, kappanom nem volt, de volt helyette egy szep
nagy masfel kilos csirkem. Evente 1x el szoktam kesziteni, mi nagyon szeretjuk. Keszitettem
mar tejszines-gombas metelttesztas valtozatot is anno', az is nagyon jo lett.


 Hozzavalok:

1 konyhakesz kappan (1,5 - 2 kg) - vagy egy egesz csirke
so, orolt bors

Toltelekhez:

20 dkg tojasos hosszumetelt
2 dl tejfel
2 tojassargaja
1 csokor petrezselyem, 1 kiskanal majoranna,
csipetnyi orolt rozmaring - kakukkfu, bors

A szarnyast kivul-belul sozzuk es borsozzuk.
A hasuregebe toltjuk az elkeszitett tolteleket, es olajjal megkent alufoliaba
csomagoljuk, vagy papirzacskoba tesszuk, a zacsko veget elkotjuk.
Tepsibe fektetjuk, majd a sutoben kozepes langgal 180-190 fok, kb 1
orahosszaig sutjuk, majd a foliabol kibontva tovabbi kb 40-45 percig
sutjuk.
Ha kesz, 15 percig pihentetjuk, mielott felszeletelnenk.
Kulonfele befottekkel, vagy zoldsalataval kinaljuk.

Toltelek: A metelt tesztat enyhen sos vizben kifozzuk, hideg vizzel leoblitjuk,
es nagyon alaposan lecsopogtetjuk. A tejfellel es a tojassargaval elkeverjuk.
A felapritott petrezselyemmel, a majorannaval, rozmaringgal, kakukkfuvel
fuszerezzuk, enyhen borsozzuk es esetleg sozzuk.

Megjegyzes: En friss fuszereket hasznaltam. A kimaradt tolteleket kivajazott
kicsi jenai talba halmoztam, es 15-20 percre a sutobe tettem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése