2012. július 27., péntek

TÁRKONYOS CÉKLAKRÉM-LEVES

/CREMA DI BARBABIETOLA/

A receptet az NLC egyik fozos foruman olvastam.
Legalabb annyira tartottam tole, mint 20 evvel ezelott a Sutotokkrem-leves otletetol,
amit a Svajcban elo Eva baratnomtol hallottam eloszor..... :-)
Az nagyon "bejott", igyhat ezt az ujdonsagot is ki szerettem volna probalni.
Logkikusan ket lehetoseg volt: vagy finom; vagy "kuka" - HAT MONDHATOM,
finom lett!
Raadasul ceklahoz is jutottam, ami ebben a kozep olaszorszagi kisvarosban, 23 ev
alatt meg nem tortent meg velem.... :-)


Jojjon a recept, 4 szemelyre:
Hozzavalok:

6-8 kisebb zsenge cekla
1 kisebb hagyma
1 nagy szem burgonya
1 gerezd fokhagyma, so, bors, tarkony, 1 leveskocka
kb 1 dl tejszin

A cekla szarat levagjuk, alaposan megmossuk, es alufoliaba csomagolva
200 fokos sutoben kb 1 orahosszat sutjuk.
Amikor kicsit hult, a hejat leszedjuk, es felkockazzuk.

Keves olajon megfuttatjuk az aprora vagott hagymat, radobjuk a ceklat, a kockara vagott
burgonyat,  es annyi vizzel ontjuk fel, hogy ellepje.
Beledobjuk a leveskockat, sozzuk, borsozzuk, belevagjuk a fokhagymat, es a
tarkonyt.
Kb. fel orahosszaig fozzuk, ezutan botmixerrel puresitjuk. (levesallagura higithatjuk,
ha tul suru lenne)
Beleontjuk a tejszint, es meg 1 percig forraljuk.
(megkostoljuk, izles szerint soval, tarkonnyal meg izesithetjuk)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése