2017. június 11., vasárnap

FUSILLI RETEK-LEVÉL PESTO-VAL

/FUSILLI CON PESTO DI FOGLIE DI RAVANELLI/

.... A pesto-knak kifogyhatatlan változatai vannak.... ugye a leghagyományosabb
a friss bazsalikom leveleiből készülő... aztán a rukolás, jöhet a kellemesen krémes
cukkinis, cukkini virágból, petrezselyemből, répa levélből készült, száritott
paradicsomból.... szóval majdnem bármiből :-) Mivel most nem vágytam erős,
meghatározó izekre, ezért a retek levelét használtam. --- Összekevertem 1
evőkanálnyi friss ricottával, és remek ebéd kerekedett belőle.
Száritott paradicsomot vágtam a tetejére, és Parmezán sajt forgácsokkal
diszitettem. Véleményem szerint főtt sonkával is megszórható, aki a hústól
nem tud megválni ... :-)


 Hozzávalók: (4 személyre)

1 nagy csokor retek levél
1-2 gerezd fokhagyma
2 kanálnyi fenyőmag (vagy mandula)
3 dkg reszelt parmezánsajt
olivaolaj
1 bő evőkanálnyi ricotta
32 dkg fusilli





A retek leveleket megmossuk, és leitatjuk. Darabológépbe
rakjuk. Hozzáadjuk a fokhagymát, fenyőmagot (mandulát), a parmezánsajtot,
és finomra őröljük. Csorgatunk bele annyi olivaoalajat, hogy se túl hig, se túl
sűrű pestot kapjunk, és egy porcelán tálkába kanalazzuk. Hozzáaadjuk a
ricottát, és elkeverjük.


A tésztát lobogó sós vizben kifőzzük, leszűrjük, és a pestóval elkeverjük.

Tálalásnál izlés szerint diszitjük, vágott száritott paradicsommal,
parmezánsajt forgáccsal, főtt sonkával, esetleg ricotta pamacsokkal,csikokra
vágott retek levelekkel. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése