2012. január 14., szombat

GESZTENYÉS VADRAGU KROKETTAL

/SPEZZATTINO DI CERVO CON LE CASTAGNE E CROCCHETTE DI PATATE/


Forras: Kiskegyed Konyhaja 2009. november - ALAPJAN

Legyek oszinte? A Kiskegyed Konyhaja ujsagot csak neha vettem meg, mert nem tartottam "komoly"
gasztronomiai ujsagnak..... (baj volt). Szarvashust a kerek 46 evemben alig lattam, tehat amikor az
egri baratainktol kaptam egy halom vadhust (vaddiszno, szarvas es oz), azt sem tudtam, hogy tudok-e
valami ehetot krealni ezekbol egyaltalan.
Summa-summarom; a Kiskegyed Konyhaja es a szarvashus - egymasra talaltak. Es nagyon szuper
fogas lett belole.......

Hozzavalok (4 szemelyre):

60 dkg szarvasaprohus
10 dkg husos szalonna
2 fej voroshagyma
2 baberlevel
10 szem borokabogyo
15 tisztitott gesztenye
10 dkg (fagyasztott) szeder

1. A hust megmossuk, leszaritjuk, majd kis kockara vagjuk.
    A hagymat megtisztitjuk, felapritjuk.

2. Kuktaban kiolvasztjuk a szalonnat, megfuttatjuk benne a hagymat.
    Hozzaadjuk a hust, kevergetve megpiritjuk.
    Soval, a baberlevellel es az oszezuzott borokabogyoval izesitjuk.
    Keves vizet ontunk ala - a kuktat lezarjuk, es 45 percig paroljuk.

3. A kuktat langyosra hutjuk, kinyitjuk, es ujra felmelegitjuk a
    porkoltet. Beletesszuk a gesztenyet, es puhulasig paroljuk (kb 7-8 perc).
    Ha megpuhult, raszorjuk a szedret, es 1-2 perc alatt osszerottyantjuk.
    Burgonyakrokettel talaljuk.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése