2011. október 29., szombat

SÜTŐTÖKKRÉM LEVES

Az elso sutotokkrem levesemet kb. 15 evvel ezelott foztem.
Elotte Eva baratnomtol (aki Svajcbol koltozott ide) hallottam rola, hogy ott
mennyire szeretik. Brrrr..... el sem tudtam kepzelni, hogy milyen lehet, de ahogy
teltek a honapok... egyre jobban szerettem volna megkostolni, megfozni, a titkot
felfedezni.
Egy olasz gasztronimiai ujsagban vegre megtalaltam a receptet, es annyira jol
sikerult, hogy azota csakis ezt a valtozatot keszitem. Ugyan probaltam mar
mas izesitessel is, de nem izlett, igy csak a felteteket valtoztatom (snidling, 
szezammag, olivaolajban piritott rozmaring, rak, pacolt sonka, piritott kenyerkockak,
reszelt Parmezansajt, reszelt Emmental sajt)



Leirom az en bevalt receptemet:

Hozzavalok:

60 dkg tisztitott es kockara vagott sutotok
1 db nagy burgonya kockara vagva
1 kozepes voroshagyma
so, olivaolaj, 1 leveskocka, bors, petrezselyemzold
1 csipet cukor, 1-2 evokanal tejszin

Egy nagy edenyben az olivaolajon megfuttatom az aprora vagott hagymat.
Hozzaadom a sutotok es krumpli kockakat, atforgatom, es annyi vizzel ontom
fel, hogy eppencsak ellepje.
Sozom, boven borsozom, beledobom a leveskockat, es lefedve kb 30-35 percig
fozom.
Ekkor leveszem a tuzrol, es merulomixerrel puresitem.
Csipet cukorral es a tejszinnel jol elkeverem, es vagok bele boven friss
petrezselyemzoldet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése