2013. november 13., szerda

SZÖRNYELLA, AVAGY AZ ÁLLAPOTOS POLIP

"Szornyella-t" nehany nappal ezelott vettem a halas uzletben, ahol
sokszor vasarolok..... Vittorio, a tulajdonos valasztotta ki nekem, radobta
a nagy merlegre, 1,5 kg-ot nyomott, betekerte egy nagy papirba, zacskoba
rakta, es hazahoztam.



Szornyella de Frasz-tol akkor kaptam en is majdnem fraszt, amikor megmostam,
es elkezdtem a boncolasat...... a fejtorzs telis-tele volt tojasokkal, ikrakkal....
eloszor nem tudtam, hogy a guta usson-e meg, vagy oruljek neki..... hiszen a
nagy adag tojas minimum nyomott 30 dekat..... na, Vittorio (gondoltam magamban)
veged van :-) - legkozelebb megmondom neked, hogy milyen polipot adtal el nekem
...... :-)



Aztan ovatosan kimarkoltam a tojasokat, ikrakat, vagy nevezzuk, ahogy akarjuk..
es megkostoltam. Rolam tudni kell, hogy a tenger majd minden elolenyet kepes
vagyok nyersen megenni... aposom tanitotta meg velem anno', hogy mit lehet megenni
nyersen, es mit nem, azota persze tovabb-fejlesztettem a tudasomat, kiprobaltam
es megkostoltam hal-ettermek kulonc nyers eloeteleit.... de polip ikrakat meg sehol
soha nem ettem. Ugy voltam vele, hogy meghalni biztos nem fogok tole, legfeljebb
gyorsabban szedem a labam a mellekhelyiseg fele - ha veletlenul boa lenne.....

Nem, nem volt "boa"..... elobb csak izlelgettem, ropogott, es nagyon hasonlitott
a kaviar izehez, allagahoz, csak sotlan volt, teljesen natur......

Na, ekkot indult be a fantaziam.... mivel van mar eleg sok gyakorlatom a nyers
cuccokhoz, lilahagymat, sot, citromot, olivaolajat es petrezselymet vettem elo.
Ovatosan bantam a hozzavalokkal, es a vegen egy fantasztikus eloetel kerekedett ki
belole.... a ferjem piritossal ette, en natur-.

Szornyella aztan a fazekban vegezte, ujabb 2 eloetel jott ki belole.... de ezt a kovetkezo
reszben irom...... :-)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése