2011. május 5., csütörtök

ALMAS - CSOKIS LINZER



Almas - csokis linzer


Hozzavalok:


30 dkg finomlisztet

13 dkg porcukorral

csipet sóval

13 dkg Rama margarinnal

egy citrom levével és reszelt héjával

3 tojás sárgájával összedolgozunk.



Hűtőszekrényben legalább 1 órát pihentetjük, majd 2-3 milliméter vastagra nyújtjuk, és kis pogácsákat szűrünk ki belőle.

Sütőlemezre egymás melle fektetve, a forró sütőbe toljuk, és erős lánggal aranysárgára sütjük.

Közben 1 kg almát megtisztítunk, vékonyra felszeleteljük, és 3 dkg vajon, 10 dkg cukorral, 1 citrom levével meg reszelt héjával, kevergetve megpároljuk. Addig hagyjuk a tűzön, amíg jó száraz nem lesz, majd kihűtjük.

Ezzel az almakrémmel ragasztunk össze 2-2 tésztakorongot, csokoládémázzal bevonjuk és mindegyikre 1-1 diódarabot fektetünk.

Csak akkor tálaljuk, ha a tetején a máz mar megszikkadt.



Máz: 3 evőkanál kakaót + 3 evőkanál cukrot egy korty hideg vízzel simára keverünk. Kevergetve sűrűre főzzük, majd a tűzről levéve 3-4 dkg vajat dobunk bele. Ha elolvadt, a tésztát széles pengéjű késre fektetjük, a melegen tartott máz föle tartjuk, úgy öntjük rá az öntetet, hogy a felesleges a fazékba visszacsurogjon.



Kira: Az összegyúrt tésztát 1 éjszakán át a hűtőben pihentettem. Pálinkás pohárral szaggattam ki, sütőpapírt használtam, néhány perc alatt átsülnek az apró korongok. Miután az almakrémmel összeragasztottam, hagytam puhulni 1 napig, és csak utána csorgattam rá a kakaós mázat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése