2011. május 8., vasárnap

PESTOS CSIRKEMELL /Stahl Judit utan

Stahl Juditot kedvelem, es a receptjeit is...... nagyon konnyeden es konnyueket foz.
Ugyan nem sok receptjet probaltam ki, csak 2-ot....... ez az en hibam....... nincs ra idom.

Viszont, amit kiprobaltam, az nagyon finom volt|!

Az egyik a Pestos csirke, a masik a Fokhagymas sajtkremmel gongyolt padlizsanszeletek.

Kozreadom, mert mindket recept szuper!!!


A csirkemellfiléket 3 centi x 1 centis csíkokra szabdalom, és beleszórom egy
keverőtálba. A liszthez hozzáteszek sót meg frissen őrölt borsot, meghintem
vele a csirkecsíkokat, és aztán kicsit össze is forgatom őket, hogy a sós-
borsos liszttől sülés közben könnyebben szétváljanak majd. Ezek után
ugyanabban a serpenyőben, amelyben a fenyőmagokat pirítottam –igen,
anélkül, hogy felesleges időpocsékolásként elmosnám az edényt-, gyenge
tűzön összeolvasztom a vajat az olivaolajjal. Aztán közepesre tekerem a
lángot, és két részletben, adagonként 5-5 perc alatt megsütöm a
csirkecsíkokat. A már készre pirított húsdarabokat szűrőlapáttal kiszedem egy
nagy tálra, és félreteszem. Amikor már az összes csirkecsíkot megsütöttem,
felerősítem a tüzet a megüresedett serpenyő alatt. Aztán hátrébb lépek
-nehogy a sistergés arcul csapjon-, és határozott mozdulattal beleöntöm a
serpenyőbe a fehér bort. Megvárom, amíg elpárolog belőle az alkohol, majd
lejjebb csavarom a lángot közepesre, és visszapakolom az edénybe a
csirkecsíkokat. A turmixgépből rájuk kanalazom a pestót, hozzájuk öntöm a
tejszínt, és a mártásos húsfalatokat kevergetve összeforralom. Ha kell, akkor
megsózom és megborsozom, majd végül befejezésül rájuk szórom a félretett,
pirított fenyőmagokat. 4 adag lesz belőle.


En ritkan hasznalok pesto-t, de ha igen, akkor is csak rukolabol.
Nem szeretem az intenziv bazsalikom meg intenzivebb izet :-)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése