2011. május 19., csütörtök

Rokfortos padlizsán

Rokfortos padlizsán

2-4 főre
Hozzávalók:
2 db padlizsán
10 dkg rokfort sajt
kb. 2 evőkanál vaj v. margarin
2 gerezd fokhagyma
őrölt feketebors



A rokfort sajtot lereszeljük, majd alaposan összedolgozzuk (villával) a lágy vajjal és a borssal, valamint az összezúzott fokhagymával. A padlizsán végeit levágjuk, a padlizsánt hosszában félbevágjuk, majd a húsát mélyen bevagdossuk, először hosszában, aztán keresztben. A héja ne sérüljön. Egyik kezünkkel a padlizsán széleit érintve szétfeszítjük, hogy a húsa szétnyíljon, és a rokfortos masszát úgy kenjük rá, hogy a résekbe is jusson. Sütőben vagy grillsütőben barnára sütjük (ez gázsütőben 5-6-os fokozaton kb. fél óra).


Megjegyzés/répafül: 1 db padlizsánom volt, mindent elfeleztem, a sütőben először 180, majd 200 fokon grill módban szép aranybarnára sütöttem. Javasolom, hogy egy magas falu, kisebb tepsiben, vagy jénaiban történjen a sütés, mert a sima tepsiben kifolyt a finom krém, és a tepsire sült rá. Egy kis pihentetés után könnyen le lehet húzni a megsült, barna héját, és villával összetörtem a padlizsánt.


Ezt a finom receptet az NLC-n kaptam Repaful topiktarsamtol, nagyon sokszor megcsinaltam,
mert hihetetlen finom!!!!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése